Farmáři sázejí na udržitelnost a moderní technologie, Čerstvě utrženo na Hané chce růst a v crowdfundingu sbírá 15 milionů
Sdružení farmářů Čerstvě utrženo sází při svém růstu na udržitelnost a moderní technologie. Skupina chce posílit pěstování v hydroponických sklenících, pro svůj další růst se rozhodla využít crowdfundingovou kampaň na platformě Fingood.
Družstvo farmářů vystupujících pod značkou Čerstvě utrženo se zaměřuje na pěstování čerstvých a lokálních potravin. Kromě využívání klasických způsobů pěstování ovoce a zeleniny sází již několik let i na moderní hydroponické skleníky. Sdružení chce nyní dále růst, přes crowdfundingovou platformu Fingood chce vybrat 15 milionů korun.
„Jedním z největších strašáků dnešní doby je v zemědělství nedostatek vody. Díky hydroponickému zavlažování jsme schopni ušetřit až 90 % vody, využíváme především zachycenou dešťovou vodu. Díky využívání moderních technologií a šetrnému a ekologickému způsobu pěstování drží ovoce a zelenina čerstvost, chuť, vůni i vysokou výživovou kvalitu,“ vysvětluje zakladatel a generální ředitel ECO Finance Group Marek Jedlička.
Peníze vybrané přes Fingood budou použity na další expanzi a vybudování nové moderní balicí haly, aby se produkce dostala k zákazníkům v co nejvyšší kvalitě a co nejkratším čase. Na investory čeká nabídka dvouleté investice s ročním úrokem 11 %.
„Čerstvě utrženo je podnikatelský příběh, který skvěle zapadá do filozofie Fingoodu. Hledáme značky s velkým růstovým potenciálem a s příběhem. Vybízíme investory k podpoře lokálních českých podnikatelů. A příběh farmářů, kteří se rozhodli dělat svou práci jinak, moderně, ekologicky a šetrně, přitom s důrazem na kvalitu, určitě stojí za pozornost,“ dodal generální ředitel Fingoodu Vít Endler.
Hanácká část skupiny Čerstvě utrženo momentálně obhospodařuje 1400 hektarů zemědělské půdy, má dva výrobně provozní areály a tři hydroponické skleníky. I přesto, že moderní technologie a umělá inteligence stále více promlouvají i do zemědělství, je role přírody přirozeně nezastupitelná. „Využíváme biologickou ochranu rostlin, která spočívá v cíleném nasazení přirozených nepřátel hmyzích škůdců, jako jsou třeba parazitické vosičky. Na rozdíl od chemických prostředků nenarušuje biologická ochrana přírodní rovnováhu. Díky tomu všemu může být naše produkce ekologičtější a šetrnější, zároveň na trh míří opravdu čerstvé a dozrálé ovoce a zelenina,“ dodal Marek Jedlička.
V hydroponických sklenících je k zavlažování rostlin je využívána dešťová voda zachycená v několika rezervoárech přímo u skleníků. Ta je následně obohacena živným roztokem bohatým na vitamíny a minerály a rozváděna pomocí zavlažovacích dripů ke každé rostlině. Přebytečná voda je ještě dvakrát využita. Tento šetrný a ekologický způsob pěstování spolu s využitím přirozené biologické ochrany, jde ruku v ruce s udržitelným rozvojem.
Právě své hydroponické skleníky plánuje skupina rozšířit o moderní balicí a expediční haly, tak aby splnila své předsevzetí – přispívat k rozvoji i propagaci regionální produkce, snížit import produktů ze zahraničí a dodávat svým zákazníkům zralé a kvalitní plody ihned od utržení.
Skupina se zaměřuje výhradně na lokální produkty, jako jsou rajčata, papriky, okurky, borůvky, jahody a maliny. S produkcí se klienti setkají pod značkou Čerstvě utrženo jak ve velkých obchodních řetězcích, tak i u lokálních prodejců.
Celkový objem investic do malých a středních firem přes platformu Fingood už dosáhl skoro dvě miliardy korun, z toho jen loni do českých firem putovalo přes miliardu. „Velmi ambiciózní plány máme – i díky získané evropské crowdfundingové licenci – i pro letošní rok. Věříme, že objem námi zprostředkovaných investic přesáhne dvě miliardy korun. To bude mimochodem stejně jako kumulovaná částka za dosavadních 6 let naší činnosti,“ uzavřel Vít Endler.